Preview

Observatory of Culture

Advanced search

Architecture of Totalitarian Epoch in 1930s - 1940s in Japan

https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-1-75-81

Abstract

Considers the situation of coexistence of various stylistic trends in architecture in Japan in the second quarter of the XX century. Features of the search of national identity and the development of architecture in Japan generally lined with global trends are shown by the example of three key architectural objects of the time: the buildings of Parliament of Japan, the main building of the Imperial museum in Tokyo and the competition on “the Monument of the Great Eastern Asia”

About the Author

Youya Suzuki
Государственный институт искусствознания
Russian Federation


References

1. Сёити Иноуэ. Юмэ то миваку но зэнтайсюги. Бунгэй сюнзю. - Токио, 2006.

2. Сакаэ Оуми. Кэнтику кёгисеккэй - конпетисён но кэйху то тэнвоу Касима сюппанкай. - Токио, 1986.

3. Токё тэйсицу хакувуцукан кэнтику сэккей зуан кэнсё восю китэй // Кэнтику засси. - 1930. - № 12.

4. Хумио Танака. Хакубуцукан но конпетисён // Кэнтику сэкай. - 1931. - № 6.

5. Заданкай - Тайсё но кэнтику о катару // Кэнтику засси. - 1970. - № 1.

6. Хидето Кисида. Како но коусэй. Сагами сёвоу. - Токио, 1951.

7. Дай 16 кай кэнтику тэнранкай сюппин восю (нанроу кэнтику тенранкай) // Кэнтику засси. - 1942. - № 6.

8. Кунио Маэкава. Кёгисэккей синсахё // Кэнтику засси. - 1942. - № 12.

9. Кэнзо Тангэ. Дайтоуа кинен эйзоу кэйкаку // Кэнтику засси. - 1942. - № 12.


Review

For citations:


Suzuki Y. Architecture of Totalitarian Epoch in 1930s - 1940s in Japan. Observatory of Culture. 2014;(1):75-81. (In Russ.) https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-1-75-81

Views: 1434


ISSN 2072-3156 (Print)
ISSN 2588-0047 (Online)