Preview

Observatory of Culture

Advanced search

The Semantics of Death Image in “Madrigals” Supercycle by George Crumb

https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-4-49-56

Abstract

Considers a unique song cycle of the postmodern epoch - “Madrigals” by American composer George Crumb. The author addresses the semantic meaning of Death image in particular and reveals parallels in its representations by the composer and by Federico García Lorca. It is argued that Crumb used particular phrases of the Spanish poet and dramatist to create the original dramaturgy that deepened the tragic death imaging.

About the Author

Vladislav O. Petrov
Астраханская государственная консерватория (академия)
Russian Federation


References

1. Петров В.О. «Ночь четырех лун» Джорджа Крама: семантика образа луны // Христианские образы в искусстве: сб. трудов РАМ им. Гнесиных. Вып. 181. - М., 2011.

2. Он же. «Черные ангелы» Джорджа Крама: о концепции цикла // MUSICUS. - 2009. - № 6 (19).

3. Он же. Инструментальная композиция со словом в творчестве Джорджа Крама // Музыкальное искусство и наука в XXI веке: история, теория, исполнительство, педагогика: сб. ст. по материалам Международной научной конференции, посвященной 40летию Астраханской государственной консерватории. - Астрахань: ОГОУ ДПО «АИПКП», 2009.

4. GrellaMozejko P. George Crumb MADRIGALS: Composer in a Magic Theatre // The Alberta New Music & Arts Review. - 1999-2001. - Vol. III/IV. - No. 4/5.

5. Mac Lean S. George Crumb, American Composer and Visionary // George Crumb: Profile of a Composer / ed. Don Gillespie. - New York: C.F. Peters Corporation, 1986.

6. Прямичкина Л.В. Лирика Лорки. - Челябинск: ЧГАКИ, 2008.


Review

For citations:


Petrov V.O. The Semantics of Death Image in “Madrigals” Supercycle by George Crumb. Observatory of Culture. 2014;(4):49-56. (In Russ.) https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-4-49-56

Views: 808


ISSN 2072-3156 (Print)
ISSN 2588-0047 (Online)