Preview

Observatory of Culture

Advanced search

Promotional and song extravaganza of air: goods in art format

https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-1-55-60

Abstract

Is devoted to the promotional song - one of the most popular genres in advertising practice, the impact on the mass consciousness of which is predetermined by music format and reliance on archetypal meanings that bring to the mass consciousness the concepts "song", "music", "art." The author classifies the types of promotional song, highlights musical and stylistic priorities, analyzes the issues of motivation, aesthetics and mnemonic properties of genre

About the Author

Alexandra V. Krylova
Ростовская государственная консерватория им. С.В. Рахманинова
Russian Federation


References

1. Сохор А.Н. Эстетическая природа жанра в музыке // А. Сохор. Вопросы социологии и эстетики музыки. Вып. II. - Л.: Сов. композитор, 1981.

2. Некрылова А. Выкрики бродячих торговцев и ремесленников (Россия, ХVIII - начало ХХ в.) // Зрелищно-игровые формы народной культуры. - Л.: ЛГИТМИК, 1990.

3. Феофанов О. Реклама: новые технологии в России. - Минск, 2000.

4. Земцовский И. Выкрики: феномен и проблема // Зрелищно-игровые формы народной культуры. - Л.: ЛГИТМИК, 1990.

5. Янчук И. Несколько замечаний об источниках изучения первобытной музыки // Труды музыкально-этнографической комиссии Общества любителей естествознания, антропологии и этнографии (ТМЭК ОЛЕАЭ) Т.1. - М., 1911.


Review

For citations:


Krylova A.V. Promotional and song extravaganza of air: goods in art format. Observatory of Culture. 2014;(1):55-60. (In Russ.) https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-1-55-60

Views: 736


ISSN 2072-3156 (Print)
ISSN 2588-0047 (Online)