Preview

Observatory of Culture

Advanced search

Formation of Alexandre Benois’s Views on Saint Petersburg Architecture of the 18th and the Early 19th Centuries

https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-5-72-78

Abstract

Traces the emergence of Alexandre Benois as a theorist of Saint Petersburg Baroque and Classicism architecture. The author analyses the role of the artist’s family and the impact of theatre and music on elaboration of Benois’s approaches to architecture.

About the Author

Natalia V. Khazova
Московский государственный академический художественный институт им. В.И. Сурикова
Russian Federation


References

1. Добужинский М.В. Воспоминания. - М.: Наука, 1987.

2. Бенуа А.Н. Мои воспоминания. В 5 кн. Кн. I. - М.: Наука, 1993.

3. Бенуа А. Строгановский дворец и Строгановская галерея в Санкт-Петербурге // Художественные сокровища России. - 1901. - № 9.

4. Бенуа А.Н. Мои воспоминания. В 5 кн. Кн. II. - М.: Наука, 1993.

5. Бенуа А.Н. Мои воспоминания. В 5 кн. Кн. III. - М.: Наука, 1993.

6. Веньяминов Б. Агония Петербурга // Мир искусства. - 1899. - № 15.

7. Бенуа А. Живописный Петербург // Мир искусства. - 1902. - № 1.


Review

For citations:


Khazova N.V. Formation of Alexandre Benois’s Views on Saint Petersburg Architecture of the 18th and the Early 19th Centuries. Observatory of Culture. 2014;(5):72-78. (In Russ.) https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-5-72-78

Views: 837


ISSN 2072-3156 (Print)
ISSN 2588-0047 (Online)