Preview

Observatory of Culture

Advanced search
Open Access Open Access  Restricted Access Subscription Access

Dance in operettas by Franz Lehár

https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-6-47-53

Abstract

Examines in brief the role and meaning of dance in stage creations of Franz Lehár (1870-1948), composer of Neo-Viennese operettas. The author analyses “The Merry Widow,” “Frasquita,” “Jiuditta,” “Friderike” operettas also addressing the problem of interpretations proposed by stage directors and choreographers.

About the Author

Alexander G. Kolesnikov
театральный и музыкальный критик (Москва)
Russian Federation


References

1. Stern J. Volkszeitung. - Wien. 9.3.1924.

2. Кальман В. Помнишь ли ты?.: Жизнь Имре Кальмана. - М.: Радуга, 2002.

3. Чаки М. Идеология оперетты и венский модерн: Культурноисторический очерк. - СПб.: Издво имени Н.И. Новикова, 2001.

4. Deschey E. Franz Lehár. - Wien: Drei Masken Verlag, 1924.

5. Владимирская А.Р. Франц Легар. изд. 2, испр. - СПб.: Лань: Планета музыки, 2009.

6. Schönherr M. Die Instrumentation bei Lehár // Lang Andrew. Unterhaltungsmusik aus Österreich: Max Schönherr in seinen Erinnerungen und Schriften. - Bern, 1992.

7. Иняхин А. Танцы в «садах Нерона» // Театральное дело. - 2002. - № 2-3 (18-19).

8. Grun B. Gold and Silver. The life and times of Franz Lehár. - London, 1970.


Review

For citations:


Kolesnikov A.G. Dance in operettas by Franz Lehár. Observatory of Culture. 2014;(6):47-53. (In Russ.) https://doi.org/10.25281/2072-3156-2014-0-6-47-53

Views: 792


ISSN 2072-3156 (Print)
ISSN 2588-0047 (Online)